>
x

Projecten

Cassandraplein

meer projecten

Van saai naar aantrekkelijk

Het Cassandraplein dateert uit de jaren ’60 en voldoet in 2008 niet meer aan de wensen van de huidige retailers en de bewoners/ consumenten. De wijk is deels vergrijsd en deels herontdekt door jonge gezinnen. Eigenaar Corio heeft in 3W een partner gevonden voor de herontwikkeling van het bestaande vastgoed.

De vraag

Inventariseer de doelgroep en onderzoek de marktvraag. Zorg voor een toekomstbestendige retail en voldoende diversiteit in het woningaanbod. Bekijk ook of het retail- en dienstenaanbod voldoet aan de bestaande en de toekomstige behoefte.

Onze aanpak

Ons plan voor herontwikkeling omvat de renovatie van het winkelcentrum, groot onderhoud én comfortverbetering van de woningen. Daarnaast adviseren we de nieuwbouw van een grote variëteit aan moderne stadsappartementen, zowel huur als koop. Met twee supermarkten en een mix van dagelijkse en niet- dagelijkse formules realiseren we een ruim winkelaanbod. Met deze diversiteit is voldaan aan de marktvraag van welgestelde ouderen uit de wijk en jonge tweeverdieners.

Facts & Figures

Retail: 6.000m2
Appartementen: 60
Grondgebondenwoningen: 6
Parking : 93 plaatsen
Start bouw: 2008
Oplevering:2010
Architecten: AMA Group Maastricht