>
x

Projecten

Corio Center

meer projecten

Van winkelstraten naar koopstad

Midden jaren ’90 spreekt de gemeente Heerlen de ambitie uit dat Heerlen moet uitgroeien tot de koopstad van de Parkstad regio. Dat vraagt om een stevige impuls. Aantrekkelijk winkelaanbod beperkt zich voornamelijk tot de langgerekte hoofdstraten. Voor een comfortabele winkelbeleving is het van belang dat consumenten een rondje of liever nog een 8-tje kunnen lopen. Op die manier kan over een groter gebied een interessant winkelgebied ontstaan.

De vraag

Ontwikkel een nieuw winkelgebied waardoor niet alleen ruimte ontstaat voor nieuwe winkel- en horecaconcepten maar waardoor ook een levendig winkelcircuit ontstaat. Het winkelaanbod en de structuur van het centrum dienen hiertoe ingrijpend veranderd te worden. Heerlen kent van oudsher een stratenpatroon met een lineaire structuur met als hoofdverbindingen de Saroleastraat en de Promenade: dat moet veranderen.

Onze aanpak

Met Corio stellen we een nieuw overdekt winkelcentrum voor, met drie entrees. Zo ontstaan nieuwe, directe verbindingen met de belangrijke winkelstraten. Dankzij deze verbindingen is bijvoorbeeld de gezellige Honigmansstraat voortaan goed toegankelijk voor de vele bezoekers van het centrum. Corio, het nieuwe winkelhart van Heerlen biedt alle mogelijkheden tot funshoppen: je vindt er een ruim en divers aanbod. Van grote retailers tot kleine speciaalzaken. Ook zijn er diverse horecagelegenheden waar men terecht kan voor take-away of om even rustig op een terras te zitten.

Facts and figures

Retail: 15.000m2
Appartementen: 61
Parkeren: 550 parkeerplaatsen
Start bouw: 1996
Oplevering: 1998
Architecten: AMA Group