>
x

Projecten

Woonboulevard

meer projecten

Van wonen naar leven

Woonboulevard Heerlen, een totaalconcept rond het thema Wonen, is met 140.000 m2 en met meer dan 50 speciaalzaken inmiddels de grootste in zijn soort van Europa. Elk jaar bezoeken circa 3,5 miljoen consumenten deze woonboulevard die wordt gekenmerkt door zijn brede mix van woon- en interieurwinkels. De eerste fase (40.000 m2) van deze woonboulevard dateert uit 1991.

De vraag

Het succes van de eerste fase en de nieuwe ontwikkelingen in de woning- en interieursector vormen aanleiding om de bestaande woonboulevard verder uit te breiden. 3W krijgt de opdracht om een nieuw type woonboulevard te ontwikkelen dat aansluit bij de veranderende wensen van zowel de retailers als de consumenten.

Onze aanpak

We breiden Woonboulevard Heerlen uit met Themacentrum Wonen: hier kan het winkelend publiek zich volop laten inspireren. Deze tweede generatie woonboulevard herbergt een brede mix van woonwinkels en twee bouwmarkten en maakt het oorspronkelijke winkelaanbod compleet. Het dubbele grondgebruik is uniek: we voegen winkels op verdieping toe. Uiteraard zorgen we voor de bijbehorende uitbreiding van de parkeergelegenheid tot een totaal van 350 parkeerplaatsen. De vernieuwde woonboulevard ontleent zijn succes aan de omvang en de diversiteit van het aanbod, dat past bij de veranderende markt.

Facts & figures

Fase 1
Retail: 40.000 m2, waarvan 12.000 m2 in 2004 herkaveld en heringevuld door 3W
Parkeren: 3.500 plaatsen op maaiveld
Opdrachtgever: Woonboulevard Heerlen

Fase 2
Retail: 100.000 m2, waarvan 36.000 m2 in 2004 herkaveld en heringevuld door 3W
Start: 1997
Oplevering: 2004
Opdrachtgever: Woonboulevard Heerlen

Fase 3
Retail: 4.000 m2, in ontwikkeling door 3W i.o.v. Bouwontwikkeling Jongen
Parkeren: 100 plaatsen op maaiveld
Start: 2008
Opdrachtgever: Woonboulevard Heerlen

www.woonboulevardheerlen.nl