>
x

Projecten

Woensel

meer projecten

Versnippering > verbinding

Woensel West is een bijzondere Eindhovense wijk met zijn eigen DNA: multicultureel, volkswijk. De wijk moet aantrekkelijk worden voor de toekomstige bewoners van de nieuwbouwwoningen. Dat gaat verder dan een gevarieerd winkel- en horeca-aanbod.

De vraag

Hoe zorg je dat de bewoners van Woensel West zich op een ontspannen manier met elkaar kunnen verbinden? Hoe zorg je ervoor dat de wijk aantrekkelijk wordt voor nieuwe bewoners van de nieuwbouwwoningen? Hoe creëer je een vitale wijkeconomie en een aantal natuurlijke ontmoetingspunten? Retail staat centraal in de opgave. Woningcorporatie Trudo schakelt - met dit uitganspunt voor ogen - 3W in.

Onze aanpak

De lengte van de Edisonstraat maakt het mogelijk op markante punten een bepaalde sfeer te creëren, waardoor het voor de bezoekers interessant is om de straat over de volle lengte te 'ontdekken'. Deze sferen hebben we vervolgens, samen met ondernemers uit Woensel-West, vertaald in concrete retail- en horecaconcepten die passen in de herpositionering van de wijk. Onze retailvisie vormt de basis voor de marketingcampagne voor de herpositionering van Woensel West.